Direct in gesprek met je eigen jurist
Persoonlijke aandacht en directe bereikbaarheid. Het zijn vooral deze elementen waarin Anker Rechtshulp, de uitvoerder van verzekeraar Anker Insurance, zich al een halve eeuw onderscheidt. “Dus geen keuzemenu of meerdere keren doorverbonden worden. Zeker bij een juridisch geschil dat gepaard gaat met de nodige emotie is direct contact met een deskundige datgene waar verzekerden behoefte aan hebben.”
Aan het woord zijn drie doorgewinterde Anker-professionals. Manager Rechtshulp Ingeborg van der Mey weet het zeker. “Als het aan mij ligt, blijven deze basiswaarden (persoonlijke aandacht en directe bereikbaarheid) ook de komende vijftig jaar van kracht. De reden waarom verzekerden een beroep op ons doen, is vaak dusdanig urgent of beladen dat zij er zeer bij geholpen zijn als zij hun verhaal direct kwijt kunnen aan een deskundige gesprekspartner. Bovendien is dit vaak cruciaal voor het verdere verloop van de zaak. Vooropgesteld dat onze juridische deskundigheid tiptop in orde is, vereist dit een groot inlevingsvermogen, onderlinge betrokkenheid van de eigen juristen en goede communicatieve skills.”
Menselijke factor
Volgens Michelle Hillenaar, marketing & productmanager, zit deze aanpak in het DNA van de Europees opererende verzekeraar Anker Insurance. “Het helpen van mensen zit in onze genen. Van oudsher betrof dit de binnenvaartsector, maar geleidelijk aan zijn wij gegroeid en bieden wij rechtsbijstand aan particulieren, mkb en de ZZP-er. Onze ambitie is groeien met behoud van persoonlijke aandacht en directe bereikbaarheid. Hierbij kiezen wij bewust voor het volmachtbedrijf als distributie- en samenwerkingspartner. De lange termijn verbinding en wederkerigheid staan in deze samenwerking centraal.”
Els Luttjeboer, coördinator Anker Rechtshulp, vult aan. “Wij worden geprezen om onze persoonlijke en toegankelijke dienstverlening en de goede prijs-kwaliteitsverhouding van de verzekeringsoplossingen die wij aanbieden. Dit is de belangrijkste reden waarom partijen voor ons kiezen. Op onze noordelijke nuchtere no-nonsense manier helpen wij de klant op ervaren en betrokken wijze.”
De collega’s zien de toekomst met vertrouwen tegemoet en zijn het er unaniem over eens dat de aard van de dienstverlening en de wijze waarop die wordt uitgevoerd, het voortbestaan van Anker Rechtshulp meer dan rechtvaardigen.
Verzekeringen Anker Insurance
Anker Rechtshulp werkt uitsluitend voor Anker Insurance die naast rechtsbijstandsverzekeringen gespecialiseerd is in reis- en vrijetijdsverzekeringen. Denk hierbij aan reisverzekeringen voor doelgroepen en aan verzekeringen voor fietsen, muziekinstrumenten en caravans.
Over Anker Insurance Company
Anker Insurance Company vindt haar oorsprong in het wereldwijd verzekeren van bemanningsleden in dienst van maritieme werkgevers. Onder de vlag Anker Crew Insurance worden deze werkgevers ondersteund op de terreinen ziekte, arbeidsongeschiktheid, overlijden en ongevallen. Anker Seacrew Software biedt aanvullend crew management tools voor de maritieme sector.
In de loop van de tijd heeft Anker Insurance Company haar activiteiten als nicheverzekeraar uitgebreid. Onder het merk Anker Insurance worden via een partnernetwerk verzekeringsoplossingen op het gebied van rechtsbijstand, reis en vrije tijd geboden. Waarbij Anker Rechtshulp sinds 1970 hulp biedt bij juridische problemen.
